Skocz do zawartości

[ANKIETA] Balans i przenikanie


Merxy.
 Udostępnij

Cotygodniowa ankieta #2  

17 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co ile rund drużyny powinny być balansowane?

    • Co 3 (jak jest teraz)
    • Co 2(proponowana zmiana)
  2. 2. Czy gracze dwóch różnych drużyn powinni móc się wzajemnie przenikać?

    • Tak (jak jest teraz)
    • Nie (proponowana zmiana)


Rekomendowane odpowiedzi

Badanie ankietowe w tym tygodniu będzie zawierać 2 pytania, bo obie kwestie chciałbym rozwiązać jak najszybciej, a są one również dosyć krótkimi tematami w zrozumieniu i zapewne nie będzie trzeba wiele czasu się namyślać.

 

1. Autobalans - aktualnie balansuje drużyny co 3 wygrane rundy z rzędu przez jedną z drużyn. Słyszałem głosy, że lepszym rozwiązaniem byłby częstszy balans ustawiony na 2 rundy. I w zasadzie się zgadzam z tym, że im częstszy balans, tym bardziej sprawiedliwa rozgrywka, lecz mam również wątpliwość z tym związaną, ponieważ balans jest przygotowany na mapy niesymetryczne i dlatego w większości przypadków przerzuca większość lub nawet wszystkich graczy do drugiej drużyny i tutaj rodzi się wątpliwość, czy gracze nie będą mieli problemu z tak częstymi zmianami drużyn? Czy może jest coś co autobalans powinien jeszcze robić? Czy i jeśli tak, to w jaki sposób powinni otrzymywać informację o tym w której drużynie aktualnie się znajdują?

 

2. Przenikanie - przenikać aktualnie możemy w zakresie swojej drużyny, jak również z przeciwnikami. Nie wszystkim jednak się to podoba, bo uważają, że podejście z nożem jest aktualnie zbyt proste, i obrona przed kimś kto nagle wyskoczy z nożem zza rogu jest niemalże niewykonalna. Stąd rodzi się pytanie, czy gracze z dwóch różnych drużyn powinni mieć możliwość przenikania przez siebie. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub uwagi związane z tematem, to zapraszam do wypowiedzenia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie serwer nie szaleje aktywnością więc takie tematy powinny zostać odłożone na później.

Zabijanie z noża jest rzeczą normalną dopóki się dmg z noża nie wyłączy, ludzie którym to sprawia frajdę będą tak robić. 

Przenikanie - A co do przenikania to chyba zostawić tak jak jest, bez żadnych zmian. Jeszcze nie spotkałem się nigdy żeby komukolwiek przeszkadzało przenikanie.

 

Edytowane przez LiSeKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LiSeKK niestety nie mogę się z tobą zgodzić w kwestii tego, że takie tematy powinny zostać odłożone na później. Owszem, serwer nie pęka w szwach, ale jakiś graczy ma, dlatego uważam, że warto zapytać ich o zdanie i co będzie dla nich przyjemniejsze. Z takim podejściem powinienem postawić pusty serwer i czekać, aż regularnie będzie pełny i wtedy pytać ludzi jaki chcą tryb na tym serwerze, bo jak nie ma graczy, to po co decydować. A decydując wspólnie o tym jak powinien serwer wyglądać tworzymy pewien etos pracy, specyficzną atmosferę i społeczność oraz od początku formujemy kształt serwera, który powstaje i to są rzeczy, które wyróżniają serwer i z powodu wyjątkowości serwera gracz zostanie. Gdyby gracz miał do wyboru 10 identycznych serwerów i na każdym serwerze dokładnie te same osoby, to dlaczego miałby wybierać ten sam serwer? Czy w ogóle byłby w stanie poznać, na którym serwerze był wczoraj? Podejście administracji i zasady panujące na serwerze to 2 najsilniejsze bodźce wpływające na odbiór serwera przez graczy. Zaraz za nimi idzie kultura i atmosfera tworzone przez społeczność i na podstawie właśnie tych czynników gracz, który wszedł przypadkowo z przeglądarki zdecyduje, czy chce wejść jeszcze raz na serwer, czy sobie odpuścić i szukać czegoś innego, dlatego też, uważam, że nie jest za wcześnie na takie tematy, bo nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w późniejszym czasie, gdy gusta graczy się zmienią, rozważyć temat ponownie i zastosować inne rozwiązania.

 

Co do twojego odniesienia do noża, to chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodziła, a może niejasno się wyraziłem. Nie podejmujemy teraz kwestii tego, czy zabijanie nożem jest dobre, czy też nie, lecz podejmujemy kwestię przenikania, a zabijanie nożem jest jednym z elementów, które się graczom w możliwości przenikania przez wrogów nie podobają(bo może ty takich osób nie spotkałeś, ale ja spotkałem, więc co? mamy remis w argumentacji, czy jak?). Gdy możesz przenikać przez wrogów, to nic nie stoi na przeszkodzie, że schować się za rogiem i wyskoczyć na przeciwnika. jeśli już w niego wejdziesz, to zabicie z awp nie jest rzeczą najprostszą, szczególnie, że ciągle się poruszasz, lecz większym problemem jest to, że gość który w ciebie wbiegnie zabija cię jednym uderzeniem noża, bo jeśli wie co robi, to uderzy tak, żeby zaliczyło cios w plecy. Takie coś umożliwia zabawę w nożowych asasynów, gdzie na niektórych mapach obrona przed takim zagraniem jest niemalże niemożliwa. Ale nie chodzi o to, czy jest to zbyt mocna strategia, czy nie. Czy da się kontrować, czy nie. Ale pytanie brzmi: "Czy my chcemy, żeby taki element mechaniki funkcjonował na naszym serwerze?".

 

Więc czekam na odpowiedź, bo wartościowe uwagi słowne cenię wyżej, niż głosy czyste głosy w ankiecie.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do autobalansu, to może zrobić to na podstawie rankingu przede wszystkim? 

Skoro ludzie zabijają się o ten ranking, to może lepszym wyjściem byłoby balansowanie drużyn na podstawie aktualnych fragów ze współczynnikiem z rankingu? Ot, taka sugestia. Myślę, że dość ciekawa.

 

Przenikania nie powinno być w ogóle moim zdaniem, ponieważ serwer polega przede wszystkim na refleksie, a więc i na umiejętności schowania się. W zasadzie chyba nie miałem okazji zagrać na serwerze z przenikaniem na AWP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SUPER TIMOR

Autobalans jest i działa tak jak mówisz, bo sam ci to mówiłem, że tak działa :fail:

 

Przenikanie w swojej drużynie jest o tyle dobre, że nie ma problemu, że ktoś kogoś w swojej drużynie blokuje itd. 

A skoro nie grałeś na takim serwerze, to przez wszystkie lata nawet nie wszedłeś na placowy serwer AWP, bo noblock był tutaj zawsze w zakresie własnej drużyny. A ankieta pyta o przenikanie z wrogiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem na AWP placu, najwyraźniej nie zapadło mi to w pamięci. Mowa o zleceniach, raczej nikt nie chciał noblocka 😛 

 

A co do autobalansu to spier*alaj. Zapomniałem, i co?! :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SUPER TIMOR bo nie trzeba noblocka do przenikania graczy. Noblock jest potrzebny do przenikania granatów, a większość serwerów ich nie używa poza warmupem, więc im się to nie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.